Here I AMsterdam!

Here I AMsterdam!

Mit tanultam a 2016-os évből?

2017. január 08. - dianaams

Az óév végén gyakori a visszatekintés a múltba, az új évre vonatkozó fogadalmak és irányok újradefiniálása. Számomra 2016 hozta el a megvalósult célokat, amelyekért korábban annyit küzdöttem. Most összeszedem a tanulságokat, amelyek ahhoz vezethettek, hogy ezek az álmok valóra váljanak. A tervezgetést, az esélyek latolgatását és az erre való felkészülést persze már korábban, körülbelül 2 éve kezdtem el.


starting-over-to-make-dreams-come-true-500x333.jpg

 

A karácsonyi szabadság után feltöltődve indultam neki az új évnek a neves magyar édesipari családi vállalkozásnál, a Szamosnál, mint marketing asszisztens. Belső stratégiai átszervezések következtében úgy alakult, hogy a teljes online kiskereskedelmi értékesítés irányításáért feleltem márciustól. Az új pozíció még magasabb felelősséggel, heti beszámolási kötelezettséggel, illetve növekedési elvárásokkal járt mindössze 7 hónap cégnél töltött munkaviszony után! Mindemellett megtartottam a marketinges feladataimat is, immáron a webshoppal összehangolva. Rendkívül élveztem az új kihívást, hiszen ez valami újdonságot hozott, rengeteg háttér kooperációt igényelt a cég teljes stábjával - mind a logisztikával, mind a saját, illetve külső kereskedő partnerekkel. Mindemellett kapcsolatba kerültem a fogyasztókkal, közvetlen visszajelzések alapján tudtuk hatékonyabbá tenni működésünket és kommunikációnkat egyaránt. Úgy gondolom a szerencsés helyzeten túl, szükség volt a határozott, talpraesett, problémmegoldó gondolkodásmódra, ezen túl arra, hogy minden esetben a tőlem telhető legmagasabb elvárt színvonalon végezzem a munkám. Nem lehetnek kifogások, rossz napok, rossz kedv - ezeket félre kell tenni és csak a feladatokra koncentrálni.

Mivel a továbbtanulás miatt augusztus 22-én költöznöm kellett Hollandiába, július végéig (pontosan 1 évet) maradtam a Szamosnál. Egy rögös, de szép korszak ért véget, számomra nagyon kedves emberekkel tölthettem együtt a mindennapokat, akikhez bármikor fordulhattam szakmai és magánéleti jellegű kérdéseimmel egyaránt. Azonban azt éreztem, hogy hiába minden erőfeszítésem, rajtam túlmutató dolgok miatt nem tudtam fejlődni, a terhelés miatt, amit a két pozíció együttes vállalása jelentett állandóan stresszes, elégedetlen voltam, és a kompenzáció (nem feltétlenül csak az anyagi, az emberi oldalról is) pedig nem nyugtatta bennem a belső hangokat. Ebből adódóan az egyik fontos tanulság, hogy ne félj változtatni, ha beleragadsz egy élethelyzetbe, amely már nem hozza azt a fajta izgalmat, kihívást, amit elvárnál magadtól. Vagy próbálj meg erről beszélni az adott helyen, hátha tudnak számodra megoldást kínálni, ellenkező esetben ne félj keresgélni, adott esetben nekiállni az álmaidat megvalósítani, persze mindig teremtsd meg annak a lehetőségét kemény munkával, hogy ezt anyagi biztonságban megtehesd.

Az előzőekben leírtakból adódóan már világossá vált számomra, hogy szeretnék az alapszak után egy mesterképzést elvégezni. Mindig érdemes többfajta tervet felállítani, hogy biztosra menj és ne kerülj padlóra, ha valami nem úgy sikerül, mint tervezted. A tervként vettem célba, hogy jelentkezem Amszterdamban az UvA-ra, illetve B tervként a Corvinus Maketing mesterképzésre is felvételizem államilag támogatott képzésre, C terv pedig a munka folytatása volt. Utóbbira februártól kezdődően felvételt is nyertem, amit el is kezdtem formálisan; két tárgyat vettem fel, hogy aktív jogviszonyom legyen, tehát a három tervemet párhuzamosan építgettem, de mindeközben tudatában voltam a jatékszabályoknak, hogy hogyan tudom egyiket vagy másikat leépíteni, amennyiben valamelyik sikerült. Ez szintén fontos, hogy mindig alaposan járj utána a feltételeknek, mielőtt a terveidet felvázolod!

Mivel teljesítenem kellett a külföldi mesteres felvételi követelményeket is, így munka (+túlórák) és az EVK-s kötelezettségeim után "szabadidőmben" esténként, illetve hétvégente önmagamtól készültem a nemzetközi nyelvvizsgára. Azt már korábban megtanultam, hogy a kemény munka, az elszántság, illetve a hatékonyan töltött, rendszerbe szedett, eseménydús napok kifizetődnek. Ezen kívül még kisebb nagyobb adminisztrációs teendőim voltak mellette, amelyekhez az önállóság nélkülözhetetlen. Mivel sikerült az A terv, úgy döntöttem, hogy elkezdem ősszel a programot, annak ellenére, hogy a teljes anyagi háttér egy évre vonatkozóan közel sem volt megnyugtató. Azonban felmértem, hogy meg lehet csinálni, ha szerzek kinn belátható időn belül munkát. Ezen kívül felvettem több ismerősömmel is a kapcsolatot, akik Amszterdamban tanulnak, vagy tanultak mesteren. Nem féltem segítséget, útbaigazítást kérni a megfelelő személyektől, hiszen biztos voltam benne, hogy van aki megtapasztalta már mindezt.

Bízom benne, hogy az összefoglalómmal tudsz azonosulni, bár nem állítom, hogy ez a hozzáállás az egyetlen helyes irány a megvalósítás útján, mégis hiszek benne, hogy azok számára erőt adhat, akik hasonlóan hozzám, szinte önerőből szeretnék az álmaikat megvalósítani. Szívesen fogadok kérdéseket ezzel kapcsolatban, amelyekre egy újabb poszt formájában reagálnék. Kívánom, hogy kerülj közelebb a céljaidhoz idén, de ne feledd, a kitartás és a szorgalom nem fizetődik ki azonnal, sok türelemmel jár.

A bejegyzés trackback címe:

https://dianaams.blog.hu/api/trackback/id/tr6012104805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása