Here I AMsterdam!

Beilleszkedés: kirándulás, bulik és az egyetem.

2016. szeptember 01. - dianaams

Egy régóta dédelgetett álmom teljesül azzal, hogy itt lehetek és tanulhatok Amszterdamban. Ez annyira nem magától értetődő, hiszen az életszínvonal szerintem két- vagy inkább háromszorosa az otthoninak. Amikor megérkeztem, belecsöppentem a most még napsütötte, nemzetközi egyetemistáktól zsongó, elbűvölő csatornákkal, hidacskákkal tarkított világvárosba. Teljesen magával ragadott engem és a többieket is.

Az első nap izgalmasan alakult, Marcival beszálláskor találkoztunk a repülőn. Bár tudtuk, hogy csoporttársak leszünk, vicces volt, hogy ugyanakkor repültünk ki. Így együtt is szenvedtük át magunkat a Central Stationből a Science Parkba a regisztrációs napra 4 kézre 5 bőrönddel és némi blicceléssel... Itt először megismerkedtünk egy amerikai sráccal, majd szépen elkezdtek alakulni a kisebb nagyobb kezdeményezések, hogy találkozzunk a szaktársainkkal. Rendkívül színes a csapat, amerikai, orosz, német, brazil, spanyol, mexikói, egyiptomi, indiai, kínai, magyar, román, cseh, görög, olasz, török társaság verbuválódott, nem is említve, hogy még másik 30 nemzetiség is jár a szakunkra.

Nappali programok (Képes beszámoló)

Hága img_0951.JPG

Az első hétvégén felkerekedtünk a gyönyörű idő révén kirándulni. Elmentünk Hágába, ami 50 perc vonattal Amszterdamból. Majd 20 perc busz és villamosozás után már ott is voltunk az óceánparton. Olyan gyönyörű volt, mint a filmekben - a lengedező szellő és erős széllökések váltakozása, a nagy hullámokat vető óceán, a talpunk alatt meleg homok. Ide sajnos csak néhányan mentünk és komoly bonyodalmak árán a helyi vasúttársasággal, mert megijedtek a többiek, hogy rossz időnk lesz. Ehhez képest közel 30 fok volt és még a jéghideg vízben is jól esett volna fürdőzni.

Utrecht

Az előző túránkon felbuzdulva szerveztünk Utrechtbe is egy kirándulást, de nem akármilyet! Elhatároztuk néhányan, hogy (városi!) biciklivel tesszük meg a 41 km-es utat, hogy kapjunk egy kis ízelítőt a vidékből. Egy csodálatos élmény volt, a csendes kisvárosok, az öreg szélmalmok és a háztáji állatok között szlalomozva hajtani a pedálokat egy jó csapattal, állandóan változó időjárási viszonyok közepette. Egy helyi farmgazdaság zöldségüzletében megettük a tízórainkat - gyümölcsjoghurtot és gyümölcsöt-, majd megérkeztünk az elbűvölő óvárosáról és DOM-járól híres Utrechtbe. Ott találkoztunk a vonattal érkezőkkel, és az immáron 20 főre duzzadt kis csapatunkkal leültünk egy csatorna mellé sörözni. Este pedig már itthon az egyetemi campus zöldjén chillelve elevenítettük fel az élményeket, például az utrechti rendőrökkel.

Bemutatkozó napok az egyetemen

Kedd-szerdán voltak az egyetemi bemutatkozó napok. Zseniális volt a keddi nap, két holland igyekezett bemutatni nekünk Amszterdamot és a városban rejlő lehetőségeket. A komikuma az egésznek, hogy a 1,5 órás beszélgetésből 20 percet a Tinderről és a Happnről beszéltek, illetve hogy hogyan ismerkedjünk és randizzunk hollandokkal. Volt egy 1,5 órás holland nyelvtanuló "tanfolyam", majd hajókázni indultunk a csatornákon. A következő nap fénypontjai a Boom Chicago előadőjának standup comedy-je volt a kulturális különbségekről és sztereotípiákról, és az EY egyik felvételiztető esettanulmányának csoportos megoldása 1 óra alatt. Eléggé szétkapott minket, nem volt könnyű eset ennyi idő alatt még tapasztalattal a hátunk mögött sem.

Bulik

A szerencsés időjárásnak köszönhetően talán az elmúlt 1,5 hétben nem is volt olyan este, amikor ne csináltunk volna programot. Megérkezésünkkor Marcival, egy amerikai sráccal és egy újzélandi lánnyal belevetettük magunkat az igazi turistaparadicsomba, a Rembrandtplein szórakozóegységeibe. Végül a Smokeyt választottuk, egészen pörgős kis buli kerekedett belőle. Másnap a Van Gogh múzeum gyepén találkoztunk a srácokkal, majd a szülinapomat ünnepelve szintén a Rembrandpleinon buliztunk kb. 6-7-en. Következő este is a szülinapomat ünnepeltük, Marcival és korábbi csoporttársammal Dönízzel az egyetemi campus gyepén, majd a Coco's-ban. Jó volt, kevés emlékkel :D

A következő esték már jóval nagyobb társaságokban zajlottak, találkoztunk kb 30-an a Brewery-ben majd a De Pijpben is összegyűltünk nagyobb társasággal a mesteres nemzetközi diákokkal. Egy másik este a Vöröslámpás negyedet is bevettük... Fűszag és prostik mindenhol. A templomot körülvevő utcák ablakaiban állnak és hívogatnak a lányok egy menetre. A nagy felocsúdás után aztán sikerült egy teljesen random magyar társaságot összeverbuválni, 10 magyarral + pár más nemzetiséggel, akikkel szegről végről talán ismertük egymást. Ez az este az ingyenesség jegyében telt, ugyanis a boltban egy türelmetlen holland kifizette a söreimet és a stroopwaffelem, a csatorna mellett letelepedett társaságunknak pedig német turisták ajánlottak fel egy érintetlen cigit. Szóval vannak 0 Euro-s élményeink!

A tegnapi élmény is nagyon meghatározó volt, az egyetemi intro day után este találkoztam a Dutch Buddy-mmal (holland haver) Chantallal, aki egy nagyon cuki lány. Nagyon hasonló a személyisége egyébként, mint az EVK-ból Bebének :). Rengeteget beszélgettünk, mindenki imádja Budapestet, a Szigetet, a magyar lányokat (mármint a srácok közül)! Na és innen nem volt megállás, befogadtak a hollandok a saját kis társaságukba, és velük buliztam. Ami még elképesztőbb, csak adták a kezembe az italokat - teljesen lerombolták a szterotípiákat magukról. A srácok egyébként az Marketing Association Amsterdam diákszervezet tagjai, ahova szeretnék aktívként csatlakozni a jövőben.

Ma este a szintemen lakókkal lesz közös vacsizós-beszélgetős-sörözős/borozós este, azt is nagyon várom már. Pénteken ISN gólyahét záróbuli lesz, úgyhogy nem hagynak időt unatkozni. Azért jövőhéttől, ahogy elkezdődik az egyetem a bulik biztosan jobban visszaszorulnak majd, don't worry!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.